Rohangálni szoktam erre-arra

Egy király hétvége

2020/01/06. - írta: airtaki

Tegnap nem volt már időm (sem erőm) edzésnaplót írni, így ma reggel pótolom gyorsan a két napot egyben. Két napja volt ugyebár a hisztipéntek, amikor is megállapítottam hogy valószínűleg túledzettem magam. Akár így volt, akár nem, sikerült erőre kapnom, rávennem magam hogy a szombat-vasárnapot futással töltsem. Igaz, "csak" futópad volt, de az annál erősebb.

A stabil videóiról már megismert Jacek egy-egy bringás felvételén futottam végig mindkét nap: szombaton 15.7, vasárnap csaknem 20 kilométert (a bemelegítő futással és levezetéssel inkább 17 és 22). És ezek már kőkemény edzésmunkák voltak, mindkét futás fokozó jellegű volt, még ha nem is a klasszikus értelemben vett, kilométerenként egyre növekvő tempójú edzés. Nézzük külön-külön!

81644278_10213566279946053_2987215888274423808_o.jpg

Szombaton elég hamar a most már laza, 5 perces tempóban kezdtem, aztán az első km után felgyorsítottam 4:37-re. Nem sokkal 4km után jött egy kisebb emelkedő (a Kinomap és a Toorx futópad együtt ezeket csodálatosan tudja szimulálni), ennek a végén tovább gyorsultam 4:27-re, és átváltottam előtalpas futásra. Innen még egy említésre méltó kisebb emelkedő volt 5.6 és 6.2 között, ezt lenyomtam, innen gyakorlatilag már végig lejtett a pálya, vagyis inkább 0%-os volt a padon. 10km-nél ismét növeltem egy kicsit a tempón, 4:17-ig. Itt a pulzusom már elég magas volt, 164-nél kezdtem gyorsítani. De éreztem hogy menni fog, nem volt gáz, legalább gyakorlom ezt a zónát is. 14km-ig maradt ez a tempó, onnan elindítottam a hajrát: 1km 4:08-cal, majd a maradék 750 méter 3:55 és 3:53. A pulzusgörbém szép egyenletesen emelkedett végig, ezen még dolgozni kell, jobb volna ha legalább nyomokban le tudná követni a tempót, az egyenletes részeken bírnám ha nem emelkedne ugyanígy. Nyilván ez most egy erős menet volt, erősebb mint a megszokott, de ezért hívják edzésnek. :) Összességében elégedett vagyok vele, kb. ilyennek kell lennie egy jó edzésnek. Negatívumok: kicsit még szenvedtem a pulzusmérővel, végül magamon hagytam végig, egyelőre keresem a helyét. Ahol bringázás közben van rajtam, ott nagyon nem jó futáskor, megint sikerült véresre dörzsölnie. Nem annyira gáz, Neogranormon a barátom lett utána, pár nap és elmúlik. Ja és nem akart elindulni a Kinomap a futópad indításakor, kicsit megijedtem hogy kinyírtam, de csak az appot kellett újraindítani, megoldotta a problémát. Más negatív dolog most nem jut eszembe, jó kis nap, jó kis futás volt, nagyon élveztem. Pontokban legyen mondjuk 7/10 (a mellkasomon a bőr hiánya azért azóta is fáj).

16_splits.png

Vasárnap a szokásos 70km-es görgőzés lett volna, de egyrészt nem volt kedvem hozzá (már nagyon várom a Neot), másrészt tudom hogy sokkal többet kell futnom mint eddig, és őszintén szólva a szombati ereszd-el-a-hajam hangulat után nagy kedvem volt megint futni. Ja meg délelőtt azért csak elmentem bringázni 20km-t, igaz, messze nem edzőtempóban, csak leteszteltem hogy működik a GoPro stabilizátora. Ezúton jelentem: várakozáson felül, így minden adott hogy saját filmeket készítsek Kinomaphoz. De erről majd később. Szóval vasárnap délig még fogalmam sem volt róla hol, milyen terepen és mennyit akarok futni, csak azt éreztem hogy futnom kell. Délután kutyázás közben aztán megérlelődött a gondolat: mi lenne ha kicsit növelnék a távon, és 18-19km környékén néznék körül? Így is lett. Jacek videótára nem okozott csalódást, naná hogy találtam ilyen hosszúságú edzést. Ahogy végigpörgettem offline, a környezet nagyon tetszett, csupán egy gond volt vele: a tegnapival ellentétben ez inkább emelkedő profilú pálya volt, ráadásul a második felétől, vagy kétharmadától kezdett komolyabban emelkedni, összesen több mint 200 métert. Na sebaj, gondoltam, azért csak menni fog. Legfeljebb visszaveszem a tempót.

81621475_10213572420299558_4806551897282445312_o.jpg

Nos... azt hiszem mióta padon futok, messze ez lett a legjobb edzésem. Szokásomhoz híven lassabban indultam el, de már 3km után felgyorsítottam 4:27-re.és 13-ig tartottam is ezt a tempót. Ja igen, a furcsa pace a sebességből jön: a futópadon km/h-ban lehet állítani a tempót: 12km/h = 5min/km, 12.5km/h = 4:48, 13km/h = 4:37, 13.5km/h = 4:27 perc / km. Szóval ezt tartottam 13km-ig, de 11-től már finoman emelkedett a talaj, szóval őszintén szólva nehezebbnek éreztem. Mivel éreztem az erőt magamban, jó formában voltam, 13 után az emelkedő dacára tovább gyorsítottam 4:17-ig, vagyis 14km/h-ra. A vágyott maratoni, illetve előtte félmaratoni tempóm ez, ennyi kell ahhoz hogy 1:30-on belüli félmaratont fussak (oké, 4:15, de ez most a célnak megfelel). Az emelkedő 16.4km-ig tartott, és egyre durvult, mindent be kellett vetnem hogy tudjam tartani ezt a sebességet, de sikerült. 16km-nél ziháltam mint egy gőzmozdony, pedig nem szokásom. Mondanám hogy határon voltam, de szerintem volt még bennem azért. Mindenesetre örültem amikor 6.7%-ról végre átment 0%-ba az emelkedő. 18km-ig hagytam megnyugodni a lélegzésem, próbáltam összeszedni magam, aztán innen felgyorsítottam 4:08-ra, és így is mentem el 19.75-ig, a végéig. Nagy meccs volt, az emelkedőn való megpusztulással együtt is nagyon élveztem. Mind fejben, mind testben nagyon ott voltam, én irányítottam végig. Ha a szombati 7/10 volt, akkor ez 8/10, vagy inkább 8.25 / 10. :) (A 9 és 10 pontok versenyeknek vannak fenntartva - 10 pontosat még soha nem futottam, 9 pontosat is csak párszor.)

19_splits.png

Vasárnap az átlagtempóm 4:25 lett, ami ekkora távon personal best. Igaz, ez "csak" futópad, sok szempontból könnyebb futni rajta mint a valóságban, ugyanakkor ezt úgy sikerült összehozni, hogy benne volt 212 méter szint is. Ha ezt a tempót tartom félmaratonon, 1:33-as időt tudnék összehozni, ami ugyan nem PB, de mégis annak tartom. Tavaly Budaörsön 1:32-t sikerült futni, de szerintem az a pálya legalább 500 méterrel rövidebb volt, így fenntartásaim vannak az eredménnyel kapcsolatban. Minden további félmaratonom ennél lassabb volt, szóval a 4:25-ös tempónak igencsak örülök, főleg hogy a 19.75 és a 21.1 közötti részt be tudtam volna hozni 4:08-cal, talán még 4 perc alatt is, szóval még az is lehet hogy 1:32 alá jöttem volna be.

Nagyon király hétvége volt, a túledzésnek már nyoma sincs, ma reggel semmilyen fájdalom vagy görcs vagy izomláz nem volt a lábaimban. Persze érzem a futásokat, de egyáltalán nem gáz. Úgy érzem, ezt a két napot fejben raktam össze ennyire jól, és fejből oldottam meg. Sokkal többet kell idén futnom, és ez a két nap rávilágított hogy nagyon jó úton járok!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://airtaki.blog.hu/api/trackback/id/tr8715395318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása