Rohangálni szoktam erre-arra

Célkitűzések

2020/01/07. - írta: airtaki

Az elmúlt 24 óra jó híre, hogy a hétvégén készített bringás videót sikerült feltölteni Kinomapra, remélem elérhető lesz hamarosan az applikációban is. A rossz hír, hogy úgy tűnik, a király hétvége királyvíz gyanánt hatott a futópadra, és sikerült kinyírnom vele. Legalábbis tegnap bekapcsolás után már nem sikerült elindítani, mintha a kezelőpanel teljesen élettelen lenne. Ez egy kicsit lehangolt, de nem tántorít el a céljaimtól. Tegnap mondjuk amúgy is csak recovery nap volt, ma viszont este így odakünn fogok futni valami lazát.

Viszont lássuk az idei célkitűzéseket!

64271260_10212298898582311_6813231467754160128_o.jpg

Valaki azt írta valahol, ha az embernek nagy céljai vannak, érdemes őket leírni, publikálni, minél több emberrel megosztani. Nyilván nem ez a legóvatosabb hozzáállás, azonban így nem lehet elsumákolni őket: ha bevállaltad, csináld is meg! Nos, nekem idén ezek a Nagy Célok:

  • Balaton Szupermaraton, egyéniben. Huh, ahogy leírtam, beleborzongtam. Soha nem futottam négy maratont egymás után, ráadásul itt mind a négy szakasz hosszabb a maratonnál, kettő közülük 50-nél is több. Nem ez az első kísérletem, 2015-ben már beneveztem, azonban két hónappal a rajt előtt sikerült úgy lesérülnöm, hogy az egész évemet tönkretette. Akkor korai volt, kevés voltam egy ilyen megmérettetéshez. Most azonban úgy érzem, készen állok rá. Remélem, ezt majd a harmadik szakasz végén is így fogom érezni...

  • Ultrabalaton 4 fős csapatban. Az előző pont után ez már... igaz?! Nos, fogalmam sincs, mi vár rám az UB-n, még sosem futottam ott. Szívem szerint a rám szabott 55-60km-es részt egyben futnám le, ráadásul éjszaka, hogy jobban fájjon. Ez azért függ a többiektől, nekik milyen elképzelésük van. Valószínűbb, hogy 10-20km-es szakaszokra osztjuk fel majd a versenyt, így mindenki egyforma arányban tud futni és pihenni.

  • Korinthosz 80. Nos, számomra ez még a BSzM-nél is meredekebb ötlet talán. Sportszerű nehezítés, hogy a verseny éjfélkor indul, így a távolság mellett az álommanókkal is meg kell majd kűzdeni. Az előző kettőre már neveztem, erre a BSzM után fogok: ha azt sikerül teljesítenem, van értelme neveznem.

  • New York City Marathon, 2020. Ez egy nagy szálka a szememben. 2018-ban sikerült bekerülnöm, kijutnom, és le is futottam. Azaz, őőő... mondjuk úgy, teljesítettem, a "lefutottam" azért erős túlzás. Életem legrosszabb, leglassabb maratonja lett, éppen csak belül az 5 órás időn. Tartozom magamnak annyival, hogy újból nekifutok, és mindent beleadok amit csak tudok. Erre a versenyre már beneveztem, azonban ide nem olyan egyszerű bekerülni. A nevezettek sorsoláson vesznek részt, ha jól tudom 1:4 vagy 1:5 az esélye hogy beválogatják az embert, szóval mázli kell hozzá. Kiderül kicsit több mint egy hónap múlva. Ha nem válogatnak be, akkor is le fogom futni, de virtuálisan, csakúgy mint 2019-ben.
    ...tulajdonképpen a 2018-as rettenetes eredményemnek köszönhetem hogy 2019-ben ennyit fejlődtem. Alaposan felszívtam magam, és elhatároztam hogy soha többé ilyet nem csinálok. Nem állok oda egy maraton rajtjához totál felkészületlenül, edzetlenül. Szóval... mondhatjuk, a NYC Marathon 2020 talán a fő versenyem idén.

  • És idén is szeretnék valamelyik verseny alkalmából adományokat gyűjteni a Bátor Tábornak. Tavaly közel 100.000 forintot adományoztatok, amiért kimondhatatlanul hálás vagyok!

taki.jpg

Ezeken kívül gondolom beesik majd pár félmaraton (tavaly azt hiszem 8 vagy 9 verseny jött szembe). Az első rögtön most hétvégén, a Zúzmara Félmaraton. Ahogy a tegnapelőtti futás elemzésénél már utaltam rá, valószínűleg még nem fogok bekukucskálni 1:30 alá, egyelőre reálisabb az 1:32 körüli célidő. De az idei év egyik nagy célkitűzése ez is, az 1:30 alatti félmaraton. Most... figyeljétek a számat: "meg fogom csinálni." :)

Ha már félmaraton: az őszi Wizz Air félmaratonra tűztem ki célul, hogy mezítláb (pontosabban a FiveFingersben) szeretném teljesíteni, ráadásul értékelhető idővel. Úgy érzem, elég jól haladok ezen az úton is.

Ezen kívül lesz legalább egy bringás balatonkör csak a buli kedvéért, idén azt hiszem a jó öreg Cannondale helyett az országútimmal vágok neki a Tour de Balatonnak. Igen, mehetnék a Pelsora is (talán fogok is, még képlékeny), de az szerintem egyszer elég volt. A Pelson a rengeteg hozzám hasonló lelkes amatőrnek köszönhetően túl nagy a baleset kockázata, sokan nincsenek tisztában a bolyozás szabályaival. Nem attól tartok hogy belekeveredem valami bukásba, hanem attól, hogy esetleg olyan sérülést szednék össze, ami keresztülhúzza a komolyabb céljaim. Szóval ezért mennék inkább a TdB-re. Egyértelműen a futás a fontosabb idén, nem a kerékpáros eredmények. Aztán... ha minden igaz, jövő héten megjön a Tacx Neo2T. Mint a megváltást, úgy várom. Ezzel biztos hogy fogok csinálni legalább egy Balaton Virtualt, csakúgy mint tavaly a Flow Smarttal. Jó volna végre görgőn is bruttó 7 óra alá szorítani az időt.

60691310_10212141302002495_5803912198984040448_o.jpg

Ami még nagyon de nagyon vonz, az az Everesting vagy vEveresting challenge. szívesen nekivágnék, viszont nem tudom ez idén hogyan férne bele a programba. Meglátjuk, remélem sikerül beszorítani.

Szóval ezek várnak rám idén. Kemény év lesz, de én is kemény vagyok, és végig akarom csinálni. Az 1:30-as félmaraton kivételével nem az időeredmény, hanem a sikeres teljesítés az elsődleges, soha többé nem szeretnék versenyt feladni. Ahogy 2019-ben sem. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://airtaki.blog.hu/api/trackback/id/tr8115396726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása