Rohangálni szoktam erre-arra

Spontán fokozó futás

2020/01/02. - írta: airtaki

Ma bringanap lett volna, általában cserélgetem az aktivitásokat, egyik nap futok, másik nap bringázom. De őszintén szólva túl sok kedvem nem volt hozzá, edzés meg ugye nem maradhat ki, úgyhogy gyerünk futni. Olyan 12-13km körüli távra vágytam, és szerencsére ráakadtam a Kinomapban egy lengyel srácra (Jacek Jędrzejczak), akinek elég sok ilyen hosszúságú videója van. Igaz, ő bringával vette fel és bringás sebességgel rögzítette, de sebaj, nézzük meg milyen futni rajta. Konkrétan ez volt az.

81856308_10213552744327671_3849175885680738304_o.jpgA jó hír, hogy bár nem valami jó felbontásúak, de legalább stabilizáltak a felvételei, nem remegnek össze-vissza, élveztem a futást közben. Majdnem. Amikor a bringája felvétel közben begyorsult saccra olyan 30-35km/h-ra, az én 13km/h sebességű futásom bizony eléggé szaggatott lett, ez az élvezeti értékből valamennyit visszavett. Igaz, emelkedőn nem volt ilyen gondom. :D Ami jobban zavart, hogy annyira beleéltem magam a videóba, hogy két alkalommal is, kátyú- és vasúti sín kerülgetés közben majdnem leléptem oldalra a padról, szó szerint "a fal adta a másikat."

Egyelőre kűzdök a szívritmus mérésével. Van egy jó kis Tacx HR beltem, görgőhöz meg úgy általában bringához tökéletes, de ha futáshoz veszem fel, kisebesedik tőle a mellkasom, annyira dörzsöl. Ha valakinek van erre valami trükkje, ne tartsa vissza, hálásan fogadok minden ötletet. Ma kb. másfél percig volt rajtam aztán letéptem, megint ugyanaz lett volna az eredmény, ráadásul ha megvárom hogy véresre dörzsöljön utána bringához sem tudom felvenni pár napig.

Na ennyi technikai para után maga a futás... hm, tulajdonképpen egy rossz szavam se lehet, tök jól sikerült. Bár az eleje hááát... most leírok valamit, amit olvass el aztán felejtsd el, és még véletlenül sem csináld utánam. Ha pedig edző vagy, akkor igen, jár a pofon, köszi, megérdemlem. Szóval... nem melegítettem be. Azaz a szokásos kis aerobic ugrabugra megvolt, de általában a futópados futásaim előtt 1-2km-t végig szoktam kocogni, amolyan igen laza tempóval kezdve, szép lassan felgyorsulva annyira, hogy utána maga a lényegi edzés már értékelhető tempóval induljon. Ma rutintalanul előbb összepárosítottam a futópadot a tablettel, minek utána nem volt hajlandó külön elindulni, csak a Kinomapból tudtam életre kelteni, és ezzel elindult az edzés is. Fene megette, akkor legyen így, majd óvatos leszek, gondoltam. Nos, ma ez bejött, és tök jó hogy nem lett sérülés, korábban volt már emiatt problémám. Szóval ne csináld utánam kérlek.

80856970_10213552744687680_5405989247150718976_o.jpgTehát a futás maga, ennyi szívás után jó lett. Az első kilométert 6:00 és 5:30 között kocogtam le, szándékosan nem előtalpra érkezve. Ma a jó kis agyonpárnázott Clifton 6-ot vettem fel, élveztem hogy tompítja a becsapódást, és ez most így a vádlimnak is jobban esett. Tulajdonképpen nem vágtam erőből oda a sarkam, igyekeztem finoman végiggördülni a talpamon. A következő két kilométeren felgyorsítottam 5 perces ezrekre, minden gond nélkül ment, a vádlim lassan bemelegedett, éreztem hogy ebből még lehet valami egész jó is. A 9. km végére folyamatosan növelve a tempót felgyorsultam 4:15-ig, a vágyott maratoni célidőig. Kicsit elméláztam, vajon hogy bírnám ezt 42km-en keresztül... jó lett volna látni a pulzusom, de anélkül is éreztem hogy oké, 10-12km simán menne így, de egyelőre több még nem. De jó úton járok. Innen még mintegy 2.75km volt hátra, és mivel tök jól éreztem magam, először 1000, majd 500 méterenként tovább fokoztam az iramot, a végén 3:50-nel fejeztem be. Itt már persze akaratlanul is átváltottam előtalpas futásra. Kicsit sajnáltam hogy vége lett, még egy kilométert jó szívvel rátettem volna így fokozva. Sajnos a Kinomap más mint a Zwift ilyen szempontból: ha vége van egy tracknek, akkor vége az edzésnek is, nem tudsz továbbmenni. Azért offline most nem sumákoltam el a levezetést, ha már a bemelegítést kihagytam: 2km egyre lassuló tempóval, 5 perces tempóról indulva.

Összességében élveztem ezt az edzést. Ha pontozni kéne, valahol 5/10 vagy 6/10 között vacilálnék a sok szívás miatt. Kár hogy a pulzust nem tudtam mérni, jó lett volna látni hogyan tartott lépést a tempóval. Mivel maga a futás viszont végül jó lett, legyen 6 pont - azért messze nem ilyen egy ideális edzés.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://airtaki.blog.hu/api/trackback/id/tr7815385846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása